Monday, June 8, 2009

KembARA UNIC dan saHabaT..2

pada 5 jun 2009..
setelah selesai solat subuh..
kami terus begerak menuju ke Kota Bharu..
pusing2...cari tempat untuk breakfast..semue dok breakfast..di kubang kerian..
sodap mereka makan..
selesai sarapan..kami bergerak mnuju ke tmpat penginapn...
pada asalnye kami akn menginap di paloh inn tp rezeki utk mnginap di situ takde...
so gi tmpat lain..
akhirnye kami dapt tmpat penginapan yg best...!!!
luaran resort tu mcm tak best..skali masuk..best woooo....
mcm hotel 5 bintang..
complete...ngan kabinet..almari..cerek masak air...tV..bilik air..katil yg syok..aircond yg nyaman dan mcm2 lg...lagi2 tepi sungai..rase nk terjun tp tak sempat lak...

rasenye antara hotel Sri malaysia ngan danga De' river resort..more better danga de' river la..
tp malang nye kami hanye dpt nginap 1 mlm je..tak puas dok situ..
ana dok bilik no.106 bersama adik ana dan 4 lg sahabat..sahabat2 baru kenal tp mcm dh lame kenal..haha...ni la sahabat2 yg sbilik ngan ana...ejen 106..

selesai kemas brang..solat qasar dan jama'.. kami bersiap utk bergerak utk ke rantau panjang utk shoping..huhu..menarik tp barang yg ana cari tak de lak jumpe...hmmm....takde rezeki....redha dan pasrah je la...
jam 6.15 ptg kami bertolak pulang ke penginapan utk bersiap ke konsert pd malam hari di Ma'ahad Muhammadu Lelaki..
mase diberi 20 mnit utk bersiap dah solat..
alhmdlh sempat solat..tu yg penting...!!!
jam 8.30 kami bergerak ke MML..sampai di MML, kami gi makn...
fuh..rase cam vvvvvvip la...layanan tu..ahli2 unic layan kami mkn...
best woooo...
smentara mnunggu konsert bermula..kami bersiar2 dahulu di MML tu...
huhu..
konsert pada mlm tu best..!!
ramai warga kelantan datang...
huhu...
konsert Amal Unic 2009 selesai jam 11 lebih..
kami bertolak pulang ke tmpt penginapan jam 12 lebih...
sampai di penginapan....tak ingat ape dah...bersihkan dri dan tido...wlaupun perut lapor...
huhu...ngan aircond yg nyaman dan sejuk..tido tak sedar lnsung....
huhu...

hari berikutnye dan gambar2 yg lain...tunggu.....
ilal Liqa'




KemBARA ku bersama UNIC dan SaHabat..1

salam alaykum w.b.t..



hai sahabat2 semue...

dah lame tak wat post..

si hari ni ana nk post pengalaman dan kenangan indah ana..

huhu..

hmm..pada 4 jun hingga 6 jun ana telah mengikuti kembara amal unic yg dianjurkan oleh unic untuk sahabat2 unic..

macam2 ana dapat..



4 jun...

jam 9 mlm ana bertolak ke bukit jalil sbb kat situ tmpat berkumpul..

sampai sana..tunggu sahabat2 yg lain..

jam 11 lebih kami memulakan perjalanan menuju ke Kelantan..

yg best..ahli2 Unic pun turut same naik bas..

sepjg pjlann slagi tak tido semue..slagi tu la ahli2 unic berceloteh..

bagai pemandu pelancong..walhal pemandu pelancong ade je kat bas skali..

haha..

macam yg dicelotehnye..

tak kering ngan gelak tawa dlam bas...

mcm kanak2 rebina..

tp klau naik bas ngan kanak2 tak cmtu rasenye..huhu..

kami sampai di Kelantan jam 6.50 pagi..

terus bergegas solat subuh..

terlewat dah tu...

huhu..
ni baru hari pertama...