Monday, October 19, 2009

HaLaQaH tV9..Sua Rasa tV9..

Assalamualaikum w.b.t...

Halaqah..???pasti antum penah dengar..salah satu program rancangan di tV9..dalam segmen ini, mereka membincangkan tentang Islam serta isu semasa...nak tau lebih jelas..leh la menonton segmen Halaqah di tV9 pukul 9.30 malam hingga 10.30 malam setiap hari ahad..segmen 1 jam sahaja tp pengisian yg padat dan amat berharga..Rugi sape tak tengok..

hmmm...pada 18 oktober iaitu hari ahad..ana bersama sahabat ana, Noraliza dan sorg sahabat baru ana kenai..ain..huhu..bersama rombongan masjid As-syariff Meru klang pergi ke program Halaqah anjuan tV9 di sua Rasa di tV9 di perkarangan stadium Malawati shah alam..Kami bertolak pada jam 5.30 ptg dr masjid..dam dalam jam 6.45 kami sampai di sana..

Kami solat Maghrib berjamaah dan Solat Hajat berjamaah...selepas solat, kami dihidangkan dengan Tazkirah dengan tajuk berkaitan remaja..kebetulan kebanyakan yang hadir di slot tersebut golongan remaja..pelajar2 sekolah menengah.. Tazkirah tersebut dipengerusikan oleh duta produk tok Guru iaitu Ustaz Fauzi dan penceramah nya ialah Dato' Hassan Din Al-Hafiz..satu pengisian yang amat menarik..mengupas isu remaja masa kini..punca permasalahan moral dan akhlak remaja masa kini..selesai tazkirah kami terus solat Isyak berjemaah..Selesai solat,kami berjalan meronda gerai2 yang ada di sana sementara menunggu rancangan Halaqah bermula..tepat jam 9.30 malam Halaqah pun bermula..pengerusi mcm biasa la Ustaz Syukri..manakala ahli1 panel nye ialah Ustaz Zawawi, Ustaz Hassan Ali dan slah seorg pensyarah dr Universiti Malaya..tak ingat lak name nye..soriii..tajuk yang dibincangkan pada malam tersebut ialah KEMAAFAN..


ni time tengah Tazkirah.
ketika Halaqah sedang berlansung.


Ustaz Hassan sedang berbicara

Ustaz Zawawi tika berbicara..


Sahabat ana sempat bergambar kenangan bersama Duta produk Tok Guru,Ustaz fauzi..time ni ana jd jurugambar nye..segan nak bergambor ngan Ustaz..huhu...

Seronok melihat ramai umat Islam berkumpul di majlis ilmu seperti ini..Semoga selepas ini umat Islam akan sama2 mengimarahkan majlis2 ilmu tanpa dipaksa dan hadir dengan keIKHLASan hati kerana ALLAH...

Ilal Liqa'

No comments:

Post a Comment