Monday, January 18, 2010

Kembali SejeNak ke kenaNgan Lalu..

Assalamualaikum wbt...
salam perkhabaran dan kesejahteraan untuk semua yg dapat sampai ke blog ana. Hari ini ana nak berkongsi sedikit kegembiraan ana. Syukur alhamduliLLAH..kerana diberikan keizinan oleh ALLAH untuk ana menjejakkan kaki kembali ke tempat yang banyak memberi kenangan manis...tempat ana menimba ilmu selepas di rumah..iaitu..sekolah rendah..tempat ana mengenal huruf dan mengira dengan lebih fasih lagi..Tujuan ana ke sekolah tu adalah untuk membuat pemerhatian sebab pihak sekolah tmpat ana kerja nak buat hari sukan thn 2010 di padang sekolah tu..so..setelah tu perancangan untuk susun atur hari sukan tersebut..

Sampai sahaja ana di situ..betapa gembiranya hati ana..sungguh cantik sekolah tu..eh lupe nak beritahu nama sekolah lak...SEkolah Kebangsaan Bukit Kapar..sekolah tu mmg berbukit. Sesiapa dok situ mmg akan kurus sentiasa..Blok A di paras pintu masuk utama..blok B dan C pula naik atas bukit dlm 6 meter tinggi..kemudian blok d dan kantin adalah naik bukit dlam 7 ke 9 meter tinggi dr paras blok B dan C..nak tau kne pergi tgk sndiri la..sekolah tu ade masuk tV untuk iklan pakaian tradisi..melayu cina dan india..kalau tak silap la..sbb ana tak tgk tv sangat..huhu..

Balik pada crite asal...sekolah tu mmg dah banyak berubah..penuh dengan landskap dan taman...Hebat nya Allah..mengurniakan kekreatifan pada manusia untuk menghias sekolah bg kelihatan cantik.. Ana ade nmpak cikgu ana..tp dh 11 tahun meninggalkan sekolah tersebut..jd cikgu tu dah tak kenal ana lah..lgpun ana tak rapat dgn cikgu tu..huhu..kebanyakan guru baru..ya Allah..andai dapat ku undur kan masa..namun segalanya aturan MU yg Maha Bijaksana dan Hebat..!!
InsyaAllah Hari Sukan Tahunan Sekolah akan diadakan pada 21 Februari 2010 di Sekolah Kebangsaan Bukit Kapar.. pukul 8.00pagi hingga 12 tengahari..kepada sekalian..jemput la hadir bg memeriahkan lagi suasana..insyaAllah diberkati Allah..
semoga segalanya Berjalan dengan lancar dan baik sekali..
Ana kongsi beberapa gambar yang sempat ana ambil sbb kejar masa..GB ade kelas..huhu..
tu je la yang ana dapat kongsikan untuk kali ini..sehingga bertemu kembali insyaAllah..
JaGA DIRI dan ISLAM..
Wassalamualaikum wbt..

No comments:

Post a Comment